• Imprimeix

L'ACCO elabora un estudi sobre transport de viatgers en vehicles de fins a 9 places: el taxi i els vehicles de lloguer amb conductor

[ca/es]

El sector del servei de transport de viatgers en turismes s'ha expandit de manera notòria i ha experimentat un gran canvi, especialment pel que fa a la generalització del servei de lloguer de vehicles amb conductor (VTC). A més, és previsible que, en els propers temps, aquest sector es trobi immers en una profunda transformació provocada per la digitalització de l'economia, el canvi en el model energètic i els reptes de futur propis que encara aquest sector. Tanmateix, la regulació aplicable a aquest sector segueix una tendència continuista, parcialment avalada pels tribunals, que manté i reforça l'esquema tradicional de dualitat regulatòria i d'intensa intervenció administrativa.

Aquesta regulació genera una pèrdua en el benestar dels consumidors. En concret, a partir de l'exercic i empíric realitzat en aquest treball, l'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) estima que les restriccions del nombre d'operadors i el sistema de tarifes regulades han suposat de mitjana, com a mínim, (i) una reducció artificial de l'oferta d'aproximadament 1.000 llicències, (ii) un sobrepreu per carrera del 14% i (iii) una pèrdua de benestar dels consumidors de l'àrea metropolitana de Barcelona al voltant dels 56 milions d’euros /any.

Si voleu continuar llegint podeu descarregar-vos la documentació annexa.

DOCUMENTACIÓ ANNEXA

Estudi (ES 15/2018)

Versió en català

Estudi (ES 15/2018)

Versió en castellà

Vídeo explicatiu (2:15 min.)

versió en català

Vídeo explicatiu (2:15 min.)

versió en castellà

Vídeo explicatiu (2:15 min.)

versió en anglès

Data d'actualització:  28.06.2018